الأربعاء، 29 يوليو 2015

وحد صفوفك

وحد صفوفك
رقم القصيدة : 8
نوع القصيدة : فصحى
ملف صوتي: لا يوجد


وحد صفوفك
 واهتف وقول 
اهتف وقول
 انا المصرى
حرام دمى
نفس المكان نفس الزمان
والدم واحد مفيش حد فينا كسبان
 الكل فيها عايش  خسران
عاش الولد وحلمه كان
 يعمر بلد يبنى حضاره ذى الى كان
ومات الولد مبين معسكر او كمين او ميدان
نفس المكان ونفس الزمان
مكتوب عليك يا بلادى الاحزان
نفس المكان نفس الزمان
والدم واحد مفيش حد فينا كسبان 
اهتف وقول انا المصرى
عسكرى غلبان وايه ذنبى 
اهتف وقول انا المصرى
طالب حقوق عايز حقى
ولا شويش وحتى لو بياع طربيش
حرام دمى انا المصرى
اهتف وقول انا المصرى
بياع سريح عامل تصريح 
يخدم فى بلاده ويقف فى مهب الريح
عاشق لتربها وخدمها وقلبي جريح
مؤيد أو معارض حرام دمي
وحد صفوفك
 واهتف وقول 
اهتف وقول 
انا المصرى
حرام دمى



  

ليست هناك تعليقات:

صلوا علي الحبيب

يارايح على المدينه وصل السلام علي احمد نبينا ده خير الأنام عشقه بيسري فينا من وجدي ما انام يا رايح علي المدينه وصل السلام