الخميس، 27 أغسطس 2015

ابكي عليكي ولا ابكي علي حالي


رقم القصيدة :23
نوع القصيدة : عاميه
ملف صوتي: لا يوجد

أبكي عليكي
ولا أبكي على حالي
خرجت أهتف ليكي
رجعت واليد خالي
لا مني سكت على إلى كان
ولا غيرت من حالي
اه يا بلد أبكي عليكي
ولا أبكي على حالي
يا ترى أنا إلى مجني عليه
ولا أنا الجاني
يا أم الرجال اصحى
واهتف زي تمام
يا كل من سب البطل
إلى بدمه يفدي الوطن
كلامك و فكرك عفن
ده أنا مغيرنيش السجن
ولا ضلمه الزنزانة
تصدق عليه اني بحفنه مال
 ابيعك وابيع الامانه
تصدقي كذبهم عليه والتضليل
بقى بعد ما وهبتلك دمي
تقولي عليه عميل
بتغدي أنا كنتاكي
 واتعشي هابي ميل
لو كنت أنا بياع
كنت بقيت محافظ ولا يمكن وزير
ولا بقيت إعلامي وبقبض الدولار
مكنتش بقيت المواطن
أشقى زي الحمار
وآخرتها اموت
 مش لاقى حتى العيش
وأصبحت انا في حبك واحد من الدرويش
يا أم الرجال اصحى
واهتف زي تمام
يا كل من سب البطل
إلى بدمه يفدي الوطن

كلامك فكرك عفن

ليست هناك تعليقات:

صلوا علي الحبيب

يارايح على المدينه وصل السلام علي احمد نبينا ده خير الأنام عشقه بيسري فينا من وجدي ما انام يا رايح علي المدينه وصل السلام